This data has been published here as a demo of our services: it refers to the Regions, analyzed in 2021.
To access the results for other years and/or other types of entities (Municipalities, Union of Municipalities), it is necessary to proceed to the web page dedicated to our services, since REP is a research centre which finances itself through the data produced by its own activities.
Find out how to subscribeAdministration
Abruzzo
SYNTHETIC INDEX OF PUBLIC ADMINISTRATIVE CAPACITY
P - Poor
Rating
39 out of 100Chronological trend
Benchmark score
Benchmark
Emilia-Romagna
Emilia-Romagna
71/100
Average score of the administrations
53/100
Worst score
Molise
Molise
33/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 0 |
P - Poor* | 3 |
P+ - Weak | 5 |
PP - Satisfactory | 6 |
PP+ - Good | 7 |
PPP - Very Good | 0 |
PPP+ - Excellent | 0 |
Administrative capacity: summary of the 6 macro-indicators
Macro-indicator | Average score of the reference bodies | Benchmark scores of the reference bodies | Score of the Organization |
---|---|---|---|
Bilancio | 56 | 91 | 47 |
Governance | 56 | 82 | 31 |
Gestione del personale | 54 | 95 | 46 |
Servizi e cittadini | 54 | 88 | 41 |
Appalti e fornitori | 44 | 84 | 17 |
Ambiente | 55 | 94 | 70 |
Administrative Capacity
Details of the indicators by individual macro-indicators
Rating
47 out of 100Chronological trend
Benchmark score
Benchmark
Emilia-Romagna
Emilia-Romagna
91/100
Average score of the administrations
56/100
Worst score
Basilicata
Basilicata
20/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 0 |
P - Poor | 2 |
P+ - Weak* | 6 |
PP - Satisfactory | 5 |
PP+ - Good | 7 |
PPP - Very Good | 0 |
PPP+ - Excellent | 1 |
Strengths
- Pressione finanziaria pro-capite
- Grado di copertura delle spese correnti e dei rimborsi prestiti con le entrate correnti
- Incidenza di nuovi residui passivi di parte corrente su stock residui passivi correnti
- Incidenza delle spese in conto capitale finanziate tramite mutui e prestiti obbligazionari
Weaknesses
- Autonomia finanziaria
- Capacità di riscossione
- Capacità di spesa
- Debito pro-capite
- Gestione fondi comunitari - pagamenti effettuati
Indicators of the macro-indicator Bilancio
Indicator name | Value | Score | Trend | Evaluation of the indicator | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomia finanziaria | 86.4 | 1 |
|
Low | |||||||||
Pressione finanziaria pro-capite | 2,247.0 | 8 |
|
High | |||||||||
Capacità di riscossione | 79.0 | 1 |
|
Low | |||||||||
Capacità di spesa | 79.26 | 1 |
|
Low | |||||||||
Rigidità di spesa | 4.65 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Grado di copertura delle spese correnti e dei rimborsi prestiti con le entrate correnti | 96.33 | 8 |
|
High | |||||||||
Incidenza di nuovi residui passivi di parte corrente su stock residui passivi correnti | 46.35 | 8 |
|
High | |||||||||
Incidenza delle spese in conto capitale finanziate tramite mutui e prestiti obbligazionari | 0.0 | 8 |
|
High | |||||||||
Debito pro-capite | 1,551.63 | 1 |
|
Low | |||||||||
Avanzo o disavanzo sanitario pro-capite | -10.2 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Gestione fondi comunitari - pagamenti effettuati | 28.0 | 1 |
|
Low |
Rating
31 out of 100Chronological trend
Benchmark score
82/100
Average score of the administrations
56/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 0 |
P - Poor* | 5 |
P+ - Weak | 3 |
PP - Satisfactory | 3 |
PP+ - Good | 8 |
PPP - Very Good | 2 |
PPP+ - Excellent | 0 |
Strengths
- Rendicontazione del patrimonio immobiliare
Weaknesses
- Digitalizzazione
- Raggiungimento degli obiettivi
- Opere pubbliche incompiute
- Patrimonio immobiliare pubblico - gestione
- Società partecipate
Indicators of the macro-indicator Governance
Indicator name | Value | Score | Trend | Evaluation of the indicator | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Open data | 342.0 | 4 |
|
Medium | |||||||||
E-government | 9.0 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Digitalizzazione | 0.36 | 1 |
|
Low | |||||||||
Raggiungimento degli obiettivi | 98.4 | 1 |
|
Low | |||||||||
Smart Working | 0 |
|
N.A. | ||||||||||
Opere pubbliche incompiute | 6.31 | 1 |
|
Low | |||||||||
Rendicontazione del patrimonio immobiliare | 1,111.0 | 8 |
|
High | |||||||||
Patrimonio immobiliare pubblico - gestione | -1.89 | 1 |
|
Low | |||||||||
Società partecipate | 44.44 | 1 |
|
Low | |||||||||
Misure anticorruzione intraprese | 13.2 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Corte dei Conti - aggiornamento | 1.0 | 4 |
|
Medium |
Rating
46 out of 100Chronological trend
Benchmark score
Benchmark
Lombardia
Lombardia
95/100
Average score of the administrations
54/100
Worst score
Molise
Molise
23/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 0 |
P - Poor | 4 |
P+ - Weak* | 5 |
PP - Satisfactory | 5 |
PP+ - Good | 4 |
PPP - Very Good | 2 |
PPP+ - Excellent | 1 |
Strengths
- Incidenza della spesa per consulenze esterne sulla spesa per il personale
Weaknesses
- Età media
Indicators of the macro-indicator Gestione del personale
Indicator name | Value | Score | Trend | Evaluation of the indicator | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Spesa pro-capite per il personale | 55.44 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Incidenza della spesa per il personale sulla spesa corrente | 2.27 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Incidenza della spesa per consulenze esterne sulla spesa per il personale | 0.02 | 10 |
|
High | |||||||||
Personale a tempo determinato su totale dipendenti | 1.34 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Età media | 55.9 | 1 |
|
Low | |||||||||
Titolo di studio | 44.41 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Giorni medi di assenza | 8.71 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Rapporto dirigenti su popolazione | 0.47 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Premi erogati su premi stanziati ai dirigenti | 98.04 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Grado di differenziazione dei premi erogati ai dirigenti | 0.0 | 0 |
|
N.A. |
Rating
41 out of 100Chronological trend
Benchmark score
Benchmark
Emilia-Romagna
Emilia-Romagna
88/100
Average score of the administrations
54/100
Worst score
Molise
Molise
24/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 0 |
P - Poor | 6 |
P+ - Weak* | 4 |
PP - Satisfactory | 4 |
PP+ - Good | 5 |
PPP - Very Good | 2 |
PPP+ - Excellent | 0 |
Strengths
- Assistenza domiciliare integrata
- Strutture sanitarie private accreditate
- Registro degli accessi civici generalizzati: richieste accolte
Weaknesses
- Emigrazione ospedaliera
- Posti letto nei presidi residenziali socio-assistenziali
- Spesa farmaceutica territoriale pro capite
Indicators of the macro-indicator Servizi e cittadini
Indicator name | Value | Score | Trend | Evaluation of the indicator | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Indicazione dei procedimenti e servizi | 0 |
|
N.A. | ||||||||||
Indicatori di efficienza: monitoraggio dei tempi e/o rendicontazione | 0 |
|
N.A. | ||||||||||
Servizi online | 18.2 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Copertura della rete fissa di accesso ultraveloce a internet | 16.4 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Emigrazione ospedaliera | 16.6 | 1 |
|
Low | |||||||||
Posti letto nei presidi residenziali socio-assistenziali | 42.0 | 1 |
|
Low | |||||||||
Assistenza domiciliare integrata | 3.8 | 8 |
|
High | |||||||||
Strutture sanitarie private accreditate | 1.0 | 8 |
|
High | |||||||||
Spesa farmaceutica territoriale pro capite | 147.6 | 1 |
|
Low | |||||||||
Progetti di rigenerazione di immobili pubblici in disuso | 1.5 | 3 |
|
Medium | |||||||||
Coinvolgimento dei cittadini | 2.6 | 3 |
|
Medium | |||||||||
Registro degli accessi civici generalizzati: richieste accolte | 94.7 | 4 |
|
High | |||||||||
Registro degli accessi civici generalizzati: tempi medi di risposta alle richieste pervenute | 22.81 | 2 |
|
Medium |
Rating
17 out of 100Chronological trend
Benchmark score
Benchmark
Liguria
Liguria
84/100
Average score of the administrations
44/100
Worst score
Abruzzo
Abruzzo
17/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible* | 1 |
P - Poor | 9 |
P+ - Weak | 3 |
PP - Satisfactory | 4 |
PP+ - Good | 3 |
PPP - Very Good | 1 |
PPP+ - Excellent | 0 |
Strengths
Weaknesses
- Ricorrenza di imprese aggiudicatarie negli affidamenti diretti
- Percentuale affidamenti diretti sul totale appalti - numero
- Affidamenti diretti su totale appalti per importo
- Ammontare complessivo dei debiti verso fornitori pro-capite
- Numero di imprese creditrici ogni diecimila abitanti
Indicators of the macro-indicator Appalti e fornitori
Indicator name | Value | Score | Trend | Evaluation of the indicator | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ricorrenza di imprese aggiudicatarie negli affidamenti diretti | 14.49 | 2 |
|
Low | |||||||||
Percentuale affidamenti diretti sul totale appalti - numero | 79.21 | 2 |
|
Low | |||||||||
Affidamenti diretti su totale appalti per importo | 79.99 | 2 |
|
Low | |||||||||
Indicatore di tempestività dei pagamenti | 16.0 | 8 |
|
Medium | |||||||||
Ammontare complessivo dei debiti verso fornitori pro-capite | 136.27 | 2 |
|
Low | |||||||||
Numero di imprese creditrici ogni diecimila abitanti | 8.56 | 1 |
|
Low | |||||||||
Smaltimento debiti commerciali nati nell'esercizio | 0 |
|
N.A. |
Rating
70 out of 100Chronological trend
Benchmark score
Benchmark
P.A. Bolzano
P.A. Bolzano
94/100
Average score of the administrations
55/100
Worst score
Liguria
Liguria
18/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 1 |
P - Poor | 3 |
P+ - Weak | 5 |
PP - Satisfactory | 4 |
PP+ - Good* | 6 |
PPP - Very Good | 1 |
PPP+ - Excellent | 1 |
Strengths
- Consumo del suolo
- Siti contaminati
- Impermeabilizzazione del suolo da copertura artificiale
- Energia elettrica da fonti rinnovabili
Weaknesses
- Popolazione esposta al rischio di frane
Indicators of the macro-indicator Ambiente
Indicator name | Value | Score | Trend | Evaluation of the indicator | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Qualità dell'aria urbana - PM2,5 | 77.8 | 6 |
|
Medium | |||||||||
Consumo del suolo | 5.0 | 12 |
|
High | |||||||||
Siti contaminati | 0.6 | 12 |
|
High | |||||||||
Conferimento dei rifiuti urbani in discarica | 34.4 | 7 |
|
Medium | |||||||||
Impermeabilizzazione del suolo da copertura artificiale | 5.0 | 12 |
|
High | |||||||||
Popolazione esposta al rischio di frane | 5.8 | 1 |
|
Low | |||||||||
Popolazione esposta al rischio di alluvioni | 6.1 | 6 |
|
Medium | |||||||||
Energia elettrica da fonti rinnovabili | 51.0 | 14 |
|
High |