This data has been published here as a demo of our services: it refers to the Regions, analyzed in 2021.
To access the results for other years and/or other types of entities (Municipalities, Union of Municipalities), it is necessary to proceed to the web page dedicated to our services, since REP is a research centre which finances itself through the data produced by its own activities.
Find out how to subscribeAdministration
Friuli-Venezia Giulia
SYNTHETIC INDEX OF PUBLIC ADMINISTRATIVE CAPACITY
PP+ - Good
Rating
69 out of 100Chronological trend
Benchmark score
Benchmark
Emilia-Romagna
Emilia-Romagna
71/100
Average score of the administrations
53/100
Worst score
Molise
Molise
33/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 0 |
P - Poor | 3 |
P+ - Weak | 5 |
PP - Satisfactory | 6 |
PP+ - Good* | 7 |
PPP - Very Good | 0 |
PPP+ - Excellent | 0 |
Administrative capacity: summary of the 6 macro-indicators
Macro-indicator | Average score of the reference bodies | Benchmark scores of the reference bodies | Score of the Organization |
---|---|---|---|
Bilancio | 56 | 91 | 61 |
Governance | 56 | 82 | 82 |
Gestione del personale | 54 | 95 | 52 |
Servizi e cittadini | 54 | 88 | 77 |
Appalti e fornitori | 44 | 84 | 74 |
Ambiente | 55 | 94 | 48 |
Administrative Capacity
Details of the indicators by individual macro-indicators
Rating
61 out of 100Chronological trend
Benchmark score
Benchmark
Emilia-Romagna
Emilia-Romagna
91/100
Average score of the administrations
56/100
Worst score
Basilicata
Basilicata
20/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 0 |
P - Poor | 2 |
P+ - Weak | 6 |
PP - Satisfactory | 5 |
PP+ - Good* | 7 |
PPP - Very Good | 0 |
PPP+ - Excellent | 1 |
Strengths
- Autonomia finanziaria
- Capacità di riscossione
- Capacità di spesa
- Debito pro-capite
- Gestione fondi comunitari - pagamenti effettuati
Weaknesses
- Pressione finanziaria pro-capite
- Grado di copertura delle spese correnti e dei rimborsi prestiti con le entrate correnti
- Incidenza di nuovi residui passivi di parte corrente su stock residui passivi correnti
- Avanzo o disavanzo sanitario pro-capite
Indicators of the macro-indicator Bilancio
Indicator name | Value | Score | Trend | Evaluation of the indicator | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomia finanziaria | 94.63 | 8 |
|
High | |||||||||
Pressione finanziaria pro-capite | 5,201.31 | 1 |
|
Low | |||||||||
Capacità di riscossione | 96.13 | 10 |
|
High | |||||||||
Capacità di spesa | 95.37 | 10 |
|
High | |||||||||
Rigidità di spesa | 4.57 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Grado di copertura delle spese correnti e dei rimborsi prestiti con le entrate correnti | 86.24 | 1 |
|
Low | |||||||||
Incidenza di nuovi residui passivi di parte corrente su stock residui passivi correnti | 69.0 | 1 |
|
Low | |||||||||
Incidenza delle spese in conto capitale finanziate tramite mutui e prestiti obbligazionari | 6.94 | 4 |
|
Medium | |||||||||
Debito pro-capite | 282.47 | 10 |
|
High | |||||||||
Avanzo o disavanzo sanitario pro-capite | -88.96 | 1 |
|
Low | |||||||||
Gestione fondi comunitari - pagamenti effettuati | 63.0 | 10 |
|
High |
Rating
82 out of 100Chronological trend
Benchmark score
82/100
Average score of the administrations
56/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 0 |
P - Poor | 5 |
P+ - Weak | 3 |
PP - Satisfactory | 3 |
PP+ - Good | 8 |
PPP - Very Good* | 2 |
PPP+ - Excellent | 0 |
Strengths
- Open data
- Digitalizzazione
- Raggiungimento degli obiettivi
- Opere pubbliche incompiute
- Rendicontazione del patrimonio immobiliare
- Misure anticorruzione intraprese
- Corte dei Conti - aggiornamento
Weaknesses
Indicators of the macro-indicator Governance
Indicator name | Value | Score | Trend | Evaluation of the indicator | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Open data | 954.2 | 8 |
|
High | |||||||||
E-government | 12.0 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Digitalizzazione | 2.34 | 10 |
|
High | |||||||||
Raggiungimento degli obiettivi | 129.48 | 12 |
|
High | |||||||||
Smart Working | 10.0 | 4 |
|
Medium | |||||||||
Opere pubbliche incompiute | 0.49 | 8 |
|
High | |||||||||
Rendicontazione del patrimonio immobiliare | 1,111.0 | 8 |
|
High | |||||||||
Patrimonio immobiliare pubblico - gestione | -0.23 | 4 |
|
Medium | |||||||||
Società partecipate | 61.54 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Misure anticorruzione intraprese | 14.4 | 10 |
|
High | |||||||||
Corte dei Conti - aggiornamento | 2.0 | 8 |
|
High |
Rating
52 out of 100Chronological trend
Benchmark score
Benchmark
Lombardia
Lombardia
95/100
Average score of the administrations
54/100
Worst score
Molise
Molise
23/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 0 |
P - Poor | 4 |
P+ - Weak | 5 |
PP - Satisfactory* | 5 |
PP+ - Good | 4 |
PPP - Very Good | 2 |
PPP+ - Excellent | 1 |
Strengths
- Età media
- Premi erogati su premi stanziati ai dirigenti
Weaknesses
- Incidenza della spesa per consulenze esterne sulla spesa per il personale
- Grado di differenziazione dei premi erogati ai dirigenti
Indicators of the macro-indicator Gestione del personale
Indicator name | Value | Score | Trend | Evaluation of the indicator | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Spesa pro-capite per il personale | 163.1 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Incidenza della spesa per il personale sulla spesa corrente | 3.51 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Incidenza della spesa per consulenze esterne sulla spesa per il personale | 0.65 | 1 |
|
Low | |||||||||
Personale a tempo determinato su totale dipendenti | 3.1 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Età media | 53.1 | 10 |
|
High | |||||||||
Titolo di studio | 45.19 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Giorni medi di assenza | 8.53 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Rapporto dirigenti su popolazione | 0.63 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Premi erogati su premi stanziati ai dirigenti | 88.12 | 10 |
|
High | |||||||||
Grado di differenziazione dei premi erogati ai dirigenti | 8.51 | 1 |
|
Low |
Rating
77 out of 100Chronological trend
Benchmark score
Benchmark
Emilia-Romagna
Emilia-Romagna
88/100
Average score of the administrations
54/100
Worst score
Molise
Molise
24/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 0 |
P - Poor | 6 |
P+ - Weak | 4 |
PP - Satisfactory | 4 |
PP+ - Good* | 5 |
PPP - Very Good | 2 |
PPP+ - Excellent | 0 |
Strengths
- Indicazione dei procedimenti e servizi
- Indicatori di efficienza: monitoraggio dei tempi e/o rendicontazione
- Emigrazione ospedaliera
- Posti letto nei presidi residenziali socio-assistenziali
- Strutture sanitarie private accreditate
- Coinvolgimento dei cittadini
- Registro degli accessi civici generalizzati: tempi medi di risposta alle richieste pervenute
Weaknesses
Indicators of the macro-indicator Servizi e cittadini
Indicator name | Value | Score | Trend | Evaluation of the indicator | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Indicazione dei procedimenti e servizi | 2.0 | 10 |
|
High | |||||||||
Indicatori di efficienza: monitoraggio dei tempi e/o rendicontazione | 2.0 | 10 |
|
High | |||||||||
Servizi online | 19.5 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Copertura della rete fissa di accesso ultraveloce a internet | 23.5 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Emigrazione ospedaliera | 7.0 | 8 |
|
High | |||||||||
Posti letto nei presidi residenziali socio-assistenziali | 116.8 | 8 |
|
High | |||||||||
Assistenza domiciliare integrata | 3.1 | 4 |
|
Medium | |||||||||
Strutture sanitarie private accreditate | 1.75 | 8 |
|
High | |||||||||
Spesa farmaceutica territoriale pro capite | 125.7 | 4 |
|
Medium | |||||||||
Progetti di rigenerazione di immobili pubblici in disuso | 1.5 | 3 |
|
Medium | |||||||||
Coinvolgimento dei cittadini | 4.5 | 6 |
|
High | |||||||||
Registro degli accessi civici generalizzati: richieste accolte | 94.6 | 2 |
|
Medium | |||||||||
Registro degli accessi civici generalizzati: tempi medi di risposta alle richieste pervenute | 17.24 | 4 |
|
High |
Rating
74 out of 100Chronological trend
Benchmark score
Benchmark
Liguria
Liguria
84/100
Average score of the administrations
44/100
Worst score
Abruzzo
Abruzzo
17/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 1 |
P - Poor | 9 |
P+ - Weak | 3 |
PP - Satisfactory | 4 |
PP+ - Good* | 3 |
PPP - Very Good | 1 |
PPP+ - Excellent | 0 |
Strengths
- Affidamenti diretti su totale appalti per importo
- Indicatore di tempestività dei pagamenti
- Ammontare complessivo dei debiti verso fornitori pro-capite
Weaknesses
Indicators of the macro-indicator Appalti e fornitori
Indicator name | Value | Score | Trend | Evaluation of the indicator | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ricorrenza di imprese aggiudicatarie negli affidamenti diretti | 25.4 | 8 |
|
Medium | |||||||||
Percentuale affidamenti diretti sul totale appalti - numero | 41.16 | 8 |
|
Medium | |||||||||
Affidamenti diretti su totale appalti per importo | 3.06 | 16 |
|
High | |||||||||
Indicatore di tempestività dei pagamenti | -20.18 | 16 |
|
High | |||||||||
Ammontare complessivo dei debiti verso fornitori pro-capite | 1.13 | 16 |
|
High | |||||||||
Numero di imprese creditrici ogni diecimila abitanti | 0.56 | 5 |
|
Medium | |||||||||
Smaltimento debiti commerciali nati nell'esercizio | 79.11 | 5 |
|
Medium |
Rating
48 out of 100Chronological trend
Benchmark score
Benchmark
P.A. Bolzano
P.A. Bolzano
94/100
Average score of the administrations
55/100
Worst score
Liguria
Liguria
18/100
Distribution of administrations with respect to the rating class
Rating class | Number of administrations |
---|---|
ND - Unavailable | 0 |
F - Fallible | 1 |
P - Poor | 3 |
P+ - Weak* | 5 |
PP - Satisfactory | 4 |
PP+ - Good | 6 |
PPP - Very Good | 1 |
PPP+ - Excellent | 1 |
Strengths
- Conferimento dei rifiuti urbani in discarica
- Popolazione esposta al rischio di frane
Weaknesses
- Qualità dell'aria urbana - PM2,5
- Siti contaminati
- Popolazione esposta al rischio di alluvioni
Indicators of the macro-indicator Ambiente
Indicator name | Value | Score | Trend | Evaluation of the indicator | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Qualità dell'aria urbana - PM2,5 | 89.3 | 1 |
|
Low | |||||||||
Consumo del suolo | 8.0 | 6 |
|
Medium | |||||||||
Siti contaminati | 19.2 | 1 |
|
Low | |||||||||
Conferimento dei rifiuti urbani in discarica | 7.8 | 14 |
|
High | |||||||||
Impermeabilizzazione del suolo da copertura artificiale | 8.0 | 6 |
|
Medium | |||||||||
Popolazione esposta al rischio di frane | 0.4 | 12 |
|
High | |||||||||
Popolazione esposta al rischio di alluvioni | 7.3 | 1 |
|
Low | |||||||||
Energia elettrica da fonti rinnovabili | 29.4 | 7 |
|
Medium |